Koristimo kolačiće kako bi Vam pružili bolje korisničko iskustvo.Klikom na dugme Dozvoli kolačiće prihvatate našu politiku privatnosti.Više informacija.
Znate ono staro. Kao pokvarena ploča: “Vodi računa o sebi”, “Budi prijatan prema drugima”, “Budi nežan prema sebi”, “Čuvaj svoju planetu”. Osnovna uverenja koja su nam duboko urezana i kojih se pridržavamo. Ali u kom momentu ona postaju samo reči na papiru, fraze na ekranu? Mi tražimo da se ovde zaustavite. Postavite sebi ovo pitanje: Da li vi volite sebe?
Nije to samo da volite poslednju stvar koju ste kupili. Da vam se dopada poslednji make-up trend koji ste probali. Da vam se dopada poslednja stvar koju ste uradili ili da vam se dopada trenutna veza u kojoj ste. Da, ove stvari vas čine srećnim. Ali šta je sa onim delom gde volite sebe? Previše stvari nas okružuju za koje želimo da verujemo da nam pomažu da se osećamo dobro. Te stvari mogu da pruže zadovoljstvo i da nas ispune. Na šta tačno ljudi misle kada pričaju o ljubavi prema sebi?
Evo kako mi to posmatramo: Ljubav prema sebi je više od toga da se osećate dobro. Veće je i dublje od svega što ste ikada osećali. Može čak i da bude neudobno. I to je u redu. Ljubav prema sebi nas uči da cenimo sebe, da prihvatimo sebe i da damo sebi dozvolu da postanemo ono što zaista jesmo.
ZAŠTO JE SADA VAŽNA LJUBAV PREMA SEBI?
Praktikovanje ljubavi prema sebi je danas bitnija nego ikad. Svet sada doživljava seizmičke promene. To se dešava u politici, u našem okruženju, u tehnologiji. Vidimo da se to dešava kroz konverzacije o polovima, o rasnim nepravdama i o nejednakosti identiteta. Kako je sve trenutno na klimavim nogama, nije ni čudo što svi doživljavamo kolektivni osećaj nepoverenja u sebe, ispitujemo naše postajanje i vrednost.
Uz razne poremećaje koja se dešavaju oko nas, uz pozitivnu ili negativnu promenu, zar nije vreme da postavimo sebi pitanje šta želimo, kakva ljudska bića želimo da budemo i u kakvom svetu želimo svi zajedno da živimo?
Kako možemo da budemo jači, da imamo čvršću veru ako ne krenemo sa verovanjem iznutra?
To znači da moramo da naučimo da prvo prihvatimo sebe, a zatim da naučimo kako sebe da volimo.
Moramo prvo sebe dobro da upoznamo, sa stavovima koje cenimo na ovom svetu, pre nego što shvatimo kakva vrsta agenta želimo da budemo. Hajde da počnemo tako što ćemo se zauzeti za delo najbliže nama. Finalno delo je ljubav prema sebi, zato što uz nju postajemo ono što jesmo, prihvatamo sebe, postajemo jači i aktivniji stanovnici naše planete.
U ŠTA SMO NAUČENI DA VERUJEMO
Glavni problem je da smo vrlo rano naučeni da verujemo da nismo dovoljni: nismo dovoljno dobri, nismo dovoljno lepi, nismo dovoljno pristojni, nismo dovoljno pametni, nismo dovoljno jaki. Tužna istina je da upravo ova uverenja najviše pogađaju žene, kada su u pitanju socijalne i porodične projekcije ovih osećanja nepripadnosti. Naš odgovor je da jurimo ka savršenstvu, pokušavamo da dostignemo i uspemo u svakom aspektu naših života ili da se potpuno stišamo, povučemo u sebe i skroz se ućutimo.
Primećujemo nedostižni pritisak i standard koje smo naučili kroz život i kasnije ih se pridržavamo, jer su u nama, bez da smo toga svesni. Vidimo situacije koje se odigravaju našim domovima, na poslu, u našim vezama. Baš upravo ta isfiltrirana, iskrivljena i kompletno nedostižna ideja savršenstva je ona koju želimo da izazovemo i uklonimo je.
Živimo u nesavršenom svetu, gde brendovi i kompanije nastavljaju da profitiraju zahvaljujući našim nesigurnostima, tako što uništavaju naše samopouzdanje i osećaj lepote, hraneći naš kolektivni osećaj sumnje u sebe.
Većina nas još uvek veruje u ono šta smo naučeni – da nismo dovoljni, ovakvi kakvi smo. Zbog tog osećaja smo mali. To je nešto što možemo da izaberemo da u to i dalje verujemo ili možemo da izaberemo drugačiji put i da gledamo na ljubav prema sebi kao super moć, da transformišemo tu sumnju u pravu akciju, kako za nas tako i za našu okolinu.
LJUBAV PREMA SEBI JE AKTIVNOST
Mi verujemo da ljubav prema sebi ima moć da bude aktivnost. Svako od nas treba da preduzme svesnu aktivnost (malu ili veliku). Ključni deo kolektivne aktivnosti su kompanije koje imaju svoju ulogu i treba da preduzmu odgovornost. The Body Shop osnivačica Dame Anita Roddick je jednom rekla: „Nikada nemojte verovati da kompanije ne treba da se izbore sa velikim problemima, zato što apsolutno moraju“.
Uvek smo se suprotstavljali socijalnim normama, ohrabrivali smo osnaživanje i jačali smo aktivizam. 1998. godine borili smo se za samopoštovanje i pozitivnost tela , sa kampanjom čiji je glavni akter bila velikodušna lutka Rubi (veličina 44), sa sloganom: „Postoji 3 milijarde žena koje ne izgledaju kao supermodeli, a samo 8 izgleda “. 2021. godine se borimo za veru u sebe, otklanjanje norme i borimo se sa ličnim i socijalnim izazovima.
Kao kompanija za negu lepote, koju je osnovala žena, naša osnovna uverenja su da svako od nas ima pravo na svoj glas, da bude lep, da bude viđen, da se u njega veruje, da bude poštovan i da bude voljen. Vidimo velike promene u ženskom aktivizmu, kao nikada do sada, ali još uvek postoji mnogo nezavršenog posla među ženama svih godišta, različitih pozadina, žena koje su etnički još uvek ugrožene, koje nemaju ni glas ni svog predstavnika.